Øvrigt

5 måder du kan skabe synlighed på

Er du en lille nystartet og forholdsvis ukendt virksomhed? Har du et lækkert produkt, som du synes hele verden bør kende? Eller er du måske en del af en event, som skal ud til så mange mennesker som muligt? Der er mange måder du kan skabe synlighed på. Her får du tips til 5. 

1: Brug reklamebannere 

Reklamebannere, tænker du? Det er da ikke særligt digitalt og moderne. Nej, det har du helt sikkert ret i. Men er der noget, som det gode gamle reklamebanner kan, så er det at skabe opmærksomhed og synlighed. Det moderne er, at i dag kan du nemt og bekvemt designe og bestille dine reklamebannere online. For eksempel på https://signmanager.dk/ Reklamebannere er nemt at tage med rundt og hænge op eller sætte i jorden ved messer, ved events, uden for din butik eller lignende. Har du en event, som eksempelvis et marked, så kan du med fordel ansøge din kommune om lov til at have bannere stående ude ved vejen. Det skaber synlighed på dagen og leder måske spontane gæster din vej. 

2: Vær på de sociale medier 

Du bliver nødt til at være på de sociale medier. Det er her folk er, og så er det gratis at bruge. Det er klart, at det er bedst, at du er på det medie, som din målgruppe benytter sig af. Hvis din målgruppe er på TikTok, så får du ikke meget ud af at være på Facebook. Første skridt er at opbygge et community på de forskellige medier. Det gør du ved at lave en god profil og tilføje godt content, som folk gider at dele. Det er naturligvis lettere sagt end gjort, så du kan, særligt i starten, med fordel bruge nogle penge på at promovere dine opslag, så du når langt ud til brugerne. 

3: Ring til lokalavisen 

Det er ofte undervurderet at ringe til den lokale presse, når du gerne vil være synlig. Men gør det og spørg om ikke de kommer ud og besøger din nye virksomhed eller om ikke de vil skrive om dit banebrydende produkt? Måske mod at du køber en annonce eller to? Det er altid godt at være synlig også i dit lokalområde. Hvem ved, måske sidder der en potentiel kunde derude? Eller en der kan anbefale netop dig? 

4: Lav videoer 

Videoer er det nye sort. Det er der ingen tvivl om. Hvad enten det er reels på Instagram eller lækre anlagte reklamevideoer. Optag produktvideoer. Lav videoer der fortæller historien om din virksomhed. Videoer, hvor du og dine medarbejdere fortæller noget om, hvad I kan tilbyde kunderne. Og send dem herefter ud og leve på jeres sociale profiler. 

5: SEO = online markedsføring 

Du kommer ikke udenom søgemaskineoptimering, hvis du vil være synlig online. Det er vigtigt at din hjemmeside bliver synlig i søgemaskinerne, når folk leder efter dine produkter på nettet. Få en SEO-specialist til at optimere dit website, så det er helt klar til søgemaskinerne og brug ads til at nå endnu længere ud blandt brugerne. 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *