Sådan kommer du i form med et løbebånd

Løbebånd er en fantastisk måde at komme i form på. Uanset om du bare forsøger at tabe dig, eller du vil træne til et maraton, er løbebåndet et fremragende valg til cardiotræning. Artiklen gennemgår alt fra, hvordan løbebånd fungerer, hvad de gør for din krop, og hvorfor du bør købe et, såsom på denne side.

Sådan kommer du i form med et løbebånd.

Løbebånd er en fantastisk måde at komme i form på. Uanset om du bare forsøger at tabe dig, eller du vil træne til et maraton, er løbebåndet et fremragende valg til konditionstræning. Det gode ved et løbebånd er, at uanset alder og kondition, så kan du tilpasse det. Man kan selv justere, hvor hurtig/langsom man vil gå, og om der skal hældning på. Derfor kan man starte blidt og øge efter behov.

Når du gerne vil gå langt eller løbe, så er det vigtigt med ordentlig fodtøj. Det gælder altså om at have nogle ordentlige løbesko, som støtter korrekt. Hvis skoene ikke støtte ordentligt, så vil du på sigt opleve irritation, og i værst fald, skader.

Motion er sundt

Motion er godt for dig, og det er sundt for dit hjerte. Det holder hjerte- og karsygdomme væk, og mindske risikoen for alvorlige sygedomme. Ifølge sundhedstyrelsen skal vi bevæge os minimum 1 time om dagen. Det er gerne en time, hvor vi får pulsen let op, uden at overanstrenge os. Her er løbebåndet genialt, fordi du kan sætte hastigheden, så du netop få hjertet op at galopere, men uden at det bliver for hårdt.

Hvis du gerne vil udfordre dig selv og begynde at løbe, så er det vigtigt, at du ikke bare begynder at løbe fra det ene øjeblik til det andet. Ligesom alt andet træning, så skal du starte stille og rolig, hvis du ikke er vant til det. Det kan man gøre, ved at du starter med at gå, hvor du så efter nogle minutter løber i 2 minutter, eller indtil du ikke kan mere, og så gå igen, indtil du har fået pulsen. Det kaldes intervaltræning. Det er træningsmetode som du kan følge via et skema, men du kan også sagtens følge din egen krop.

Det er vigtigt, at du lytter til din krop når du træner. Hvis man overanstrenger sig, hvis kroppen ikke kan følge med, så er det, at kroppen vil sende nogle signaler, som du helst bør opfatte og tage seriøst, såsom svimmelhed.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.