Sådan optimerer du dine links

Hvis du har en hjemmeside, kender du sikkert til det med links. Du skal på et eller andet tidspunkt beslutte, hvordan de skal se ud i det øverste felt i en browser. Der kan være nogle ting, der kan være fordelagtige, netop ud fra din hjemmeside, indholdet og hvor du ønsker, at den skal hen. Her kan du rent faktisk vælge taktisk, for måden, dine links ser ud, kan have afgørende betydning for, om du når i mål.

Forkort dem så de ser pænere ud

Links kan hurtigt blive meget lange og ikke særligt pæne. Pæn er måske en underlig definition, men med pæn menes, at det er et mere rent link uden alle mulige mærkelige tegn og symboler. Hvis du er blevet nysgerrig efter at finde ud af, hvordan det kan lade sig gøre, så læs mere på denne side.

Beslut om der skal stå dato

Hvis du skriver artikler, kan det måske hjælpe din hjemmeside, at få datoen med i linket. På den måde kan det hurtigt blive aflæst, hvornår artiklen er skrevet, og det kan være en fordel i forhold til artiklens troværdighed. Her kan du gå ind og ændre, hvordan linket skal vises i forhold til datoformatering.

Find ud af, om det kan være en fordel at have navnet på siden i titlen

Ja, og det kan være en fordel at have selve navnet på siden i linket. Hvis du fx ønsker at komme frem i Google, kan du hjælpe dig selv på vej ved at lade Google afkode dit linket langt lettere. Og når du hjælper det på vej på denne måde, kan du også lettere placere dig højt i søgeresultaterne.

Der er altså forskellige grunde til at overveje, hvordan dit link skal se ud, og for at finde ud af dette, skal du kortlægge, hvad din mission og strategi er med din hjemmeside.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.